måndag, september 24, 2012

Fridag.

I dag har jag och Ludde veckans lediga dag. På schemat står som vanligt tvätt. Jag måste göra om det schemat. Jag kan inte hålla på med tvätten varje gång Ludde är hemma, han kommer snart inte vilja vara hemma alls..I dag stryker jag tack och lov inte. Han hatar ljudet av av ångstationen! Jag har hunnit med att ta en kaffe med Lynn, planera kvällens soppa som blir Gulashsoppa. Ute och övningscyklat utan stödhjul (Ludde alltså), fixat lunch åt oss och till slut bakat en sats chokladmuffins. Ludde bakade och jag hjälpte till en aning. Men jag har inte smakat. Ludde säger att de är goda.
I går tog jag med Ludde på jobbet en liten sväng. Över sundet åkte vi. Han var duktig och skötte sig så bra så bra…Sen kom Jörgen och hämtade när Melvins fotbollscup var slut. Smidigt. Och Ludde slapp att stå och frysa på Bulltofta i tre och en halv timme…
Snart kommer Melvin hemcyklandes från skolan…jag längtar…..!

Inga kommentarer: