lördag, september 22, 2012

En gosig film

Klockan fem i morse kom Ludde gåendes. Vilken otrevlig ovana han har börjat med på lördagar och söndagar! Melvin kom strax därefter men jag sa åt honom att gå och lägga sig igen vilket han faktiskt gjorde. Han sover fortfarande.
Vi såg en jättehärlig film igår. The Lorax. Många bra sånger och söta figurer. Både min 4 åring och 7 åring uppskattade den. Och så jag förstås: 37 i ett par dar till. Hugo ringde på dörren strax innan vi startade den och fick vara med på vårt fredagsmys.
När jag gjort i ordning barnen gick jag sista rundan med hunden medan de sotade i soffan. När jag kom hem sov Ludde oc Melvin gick och lade sig, trött och hes. Han blir altid hes när han är trött. Jag passade på att borsta tänderna innan jag kurade ihop mig under filten. Hade tänkt mig att se Criminal Minds men det blev ju inte mycket med den saken. Kvart i tio släpade jag mig i säng och hade nog inte sett mer än typ femton minuter av programmet. Jag var så trött att jag inte ens orkade ta en huvudvärkstablett när jag kände att jag hade behövt en. Som tur vad så satt den kvar i morse så då tog jag en då i stället….Ska jobba i dag så jag får väl sätta igång och börja bli färdig…Lätt pass: 9.30 till 14.

Inga kommentarer: