fredag, mars 15, 2013

En bradålig vecka..

Jag är ledsen över att jag inte får det här med bloggen att funka, viljan finns men inte orken eller lusten...
I måndags var jag i alla fall hos Osteopaten, http://www.torbjornmartensson.se/. Vi kände igen varandra men hade inte tid att gå igenom vart det eventuellt kunde vara ifrån. Tror kanske vi gått på samma skola..Vi började med att gå igenom mitt psykiska jag innan vi fortsatte till mitt fysiska jag. Han tittade, kände, knäckte lite och masserade lite. När jag gick därifrån kände jag ingen märkbar skillnad. Jag ville ju ropa; prisa Gud, Jag är HELAD! Det är mer nu mot slutet av veckan som jag känner mig bättre. Faktiskt bättre än på riktigt riktigt länge. Torbjörn föreslog yoga och meditation. Inget jag gjort innan men jag är mycket öppen för allt. Men jag måste kunna göra det hemma pga mitt oregelbundna arbete..får kolla upp vad det finns för material i ämnena..
På kvällen firade vi kommande födelsedag med kusinerna, farfar och moster. Det blev helstekt fläskfile, krämig potatisgratäng och fräsch sallad till middag och tårta och toscakaka after after. Det blev en supertrevlig kväll som min syrra och jag avslutade med en promenad med hundarna.
På tisdagen fyllde Melvin 8! Vilket då innebar att jag varit mamma i lika många år. Egentligen tycker jag att vi borde firat det också. Det är ju mitt livs viktigaste datum! På förmiddagen var Lynn och hennes dotter Meja här och vi satt ute i solen med kaffe och sög i oss av strålarna som det så generöst bjöds på allt medan hundar och ungar lekte i gräset.
Lite senare på eftermiddagen när sen födelsedagsbarnet kommit hem från skolan och Lynn lämnat så tittade min syrra in på en kaffe. Återigen satt jag i utesoffan och njöt i solen. Den där slitna utesoffan från söderkullatiden som Jörgen så ofta velat slänga...
Redan där kände jag mig lite nedstämd trots stämningen..På kvällen hade jag rosor på kinderna men å så ont i bihåla vä. Sen gick det snabbt. Från att inte ha haft en enda vinterförkylning till fullt utvecklad sådan med begynnande bihåleinflammation på endast ett par timmar. Gick och lade mig ganska kass och vaknade 3.40 enligt alarmet, superkass. Stängde av, stapplade upp och drog fram allt som kunde tänkas mildra och återgick sedan tillsängen. Upp 6.30, lämnade barnen och hem till sängen igen. Idag känns det förvånansvärt bra men det kan bero på att jag har allt hemma för att sköta en bihinfl. Däremot har jag fått djävulskt ont örat idag i stället. Vätska bakom säger VC. Värktabletter+nässpray.
Min nya passion att basta och kolla serier på paddan håller i sig.Åh så härligt avslappnande. Nu är det paus på bastandet medan jag är dålig men serierna tittar jag på ändå. I år har jag redan avverkat hela Dex, Homeland2, tittar på Touch, sett Arrow och nu senast Haven. Tänk så mycket roligt jag har framför mig!

Inga kommentarer: