onsdag, mars 06, 2013

de fick korgen...

Åh, om det bara ville bli måndag någon gång. Jag har beställt tid hos en osteopat här i Vellinge som jag hoppas kommer att kunna hjälpa mig med min kropp. De senaste två veckorna har jag haft så himla ont i hela kroppen. Som muskelvärk. Överallt hittar jag små knutor som ömmar, värker och gör så att jag får ont på en massa andra ställen i kroppen…Det är jättefrustrerande och jag känner att det drabbar psyket lätt. I går vaknade jag i Stockholm och kände att det hade lättat en aning. Så då slipper jag ringa vårdcentralen i alla fall. För det hade jag tänk göra som idag, tänkte kanske att de kunde gett mig en insomningsspruta i alla fall. En som höll till på måndag. För det är väl det enda de kan på det där stället.
Jag var hos dem förra veckan och visade mina fötter som jag har problem med. Hon tittade och pillade med ett finger. Ja, du får ringa våra sjukgymnaster och åka till Trelleborg och röntga. Inga papper, ingeting. Jag kommer inte bli kallad utan ska ordna allt själv. Jag kan det. Kant tant Agda det?  Kommer jag ta tag i det? Troligtvis inte….
I fredags hade vi vänner över på middag, Magnus och hans Marita. Jag bjöd på sjukt goda ostkorgar som förrätt. Rekommenderas. Ostkorgar gjorde jag dagen innan i ugnen och förvarade dem i kylen. Min fyllning bestod av renstek (påläggskivor) som jag strimlade ner i färskost med pepparsmak. Ner med ett par matskedar creme fraiche, ner i korgarna och klippte över lite gräslök. Skitgott
Till efterrätt gjorde jag Pernilla W´s snickerskladdkaka som var jättegod men å så söt, för söt för min del…
Huvudrätten var inte så advanced men ändå god; ryggbiff med goda klyftisar och hemmagjord berra. Som var anledningen till att de var hos oss. De berättade att de försökt göra berra hemma men misslyckats, då sa vi åt dem att "kom hem till oss på fredag så gör vi en tillsammans" och så fick det bli..
Nä, jag måste ta tag i mitt liv. Det måste köpas presenter till Melvin, vårjacka till Ludde. Några av Melvins presenter måste hämtas ut på posten, ja, jag har massor att göra idag..

Inga kommentarer: