lördag, maj 11, 2013

Måste köpa segelbåt nu då..

I går hade Jörgen städdag i garaget. Det betalade sig kan jag säga, när man kikar in i garaget ser det ut som om vi håller på att flytta här ifrån. Vilket vi absolut inte ska! Själv sålde jag vår soffa från källaren, det har verkligen varit en svårsåld rackare. Alltid när jag sålt något på blocket får jag lite blodad tand så jag ska ta mig en titt och kolla om det finns något mer som någon annan skulle vilja ha. Tror jag inte att någon annan vill ha det så blir det kastat i stället. Tror jag ska kolla upp lite loppisar också för det gick riktigt bra sist och jag blev av med en hel del grejer.
Jag njuter av min ledighet, det har varit mycket sådant den senaste tiden. 8 dagars ledighet följt av 2 dagars jobb och nu 8 nya lediga dagar. Precis när jag behövde det som mest. Det har blivit en hel del "tatag i" och en del trädgårdsarbete också. Men eftersom det här med trädgården hänger över mig som värsta åskmolnet så har vi beslutat att fimpa ännu en rabatt. Det blir fokus runt äppelträdet i stället. Som står i samma rabatt. Det går ju alltid att anlägga när man har tid igen..
På kvällen tvingades jag att stå och rulla köttbullar eftersom jag tagit fram sådant kött. Hade jag vetat bättre hade det blivit grillning i stället. Men det gör inte så mycket, hur gått är det inte med hemmagjorda köttbullar och allt man har till!
I dag har vi ännu så länge inga planer. Jag har bytt lösen till mitt apple id eftersom Melvin råkat köpa en navigatorapp för segelbåtar för 400 spänn. Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och gå ut med Tim. Snörar nog på mig toningskorna och tar ett par kilometrar….

Inga kommentarer: