fredag, augusti 02, 2013

Så blev det Augusti

Och med augusti kommer Jörgens födelsedag. Den firade vi genom att jag och barnen åkte bussen in till stan. Klockren resa som påminde mig om varför jag slutat åka buss till jobb..
Vi hoppade av nära triangeln och utforskade ett helt nytt köpcentra. Det var fräscht faktiskt. Jag bytte klockbatteri och barnen fick köpa varsin leksak. Sen gick vi sakteligen gågatan upp. Köpte glass och tog det lugnt. Efter ett tag ringde Jörgen och sa att han gick på kärleksgatan. Där var vi! Barnen sprang och mötte honom med kramar och grattis. Då fick han också reda på att det stod både middag och bio på menyn. Först Jensen, sedan nya Monsters University filmen. Älskar barnfilmer! Sen hem och packa upp presenter. Han blev jätteglad för allt. Det känns som om denna födelsedagen blev lite utöver det vanliga..
Jag är föräldrarledig med barnen. Börjar jobba lördag nästa vecka. Skönt. Nu måste jag gå morgonrundan med Tim. Jörgen brukar ta den men barnen är så stora nu så de kan vara ensamma den stunden. Så får gubben sovit till 5.30 i stället..Kan han vara värd nu ju...Ska bara fylla på min kaffekopp som jag har med mig på rundan varje morgon..

Inga kommentarer: