måndag, augusti 05, 2013

Sista lediga veckan...

Måndag och barnens sommarlovsväder fortsätter visa vad det går för. Detta är sista veckan för dem men när jag tittade på nästa veckas schema ser jag att de inte behöver gå mer än två dagar. Det blir ju en ganska bra mjukstart.
I går valde vi att åka till stranden och mysa lite där. Och det gjorde vi verkligen. När molnen väl beslöt sig för att ge upp blev det riktigt fint väder. Men kallt kallt kallt i vattnet. Ludde och pappa badade. Jag vadade omkring lite men nåt dopp blev det inte. Barnen håvade en hel del och hittade massor av småräkor.
Vi åkte hem och tog emot goda vänner på middag. Vi grillade en hel rostbiff på grillen och det blev ganska bra. Lite lite övergrillad, trots att vi tog bort den i god tid. På kvällen satt vi i myshörnan och barnen fick ta sig ett sista bad. Jag nämnde just för Anna, mammagäst, hur lugnt jag tyckte att barnen betedde sig i poolen när vår danska hemska granne bussvisslar från sin balkong och på ett otrevligt sätt säger att vi ska vara tysta för han ska jobba i morgon. Jag tände direkt och han fick nog inte sovit den närmste timmen från den bussvisslingen i alla fall…Klockan var fem i tio och vi var hyfsat lugna. Det är nåt fel med honom. Det är inte första gången han klagar på ljud från vår trädgård. Första gången var mitt på ljusa dagen när Jörgen spikade fast tak på friggeboden. Då undrade han hur länge han skulle banke för hans son skulle sova middag…Det är inte lite han begär. Att han inte tog ut honom i vagnen på en promenad den dagen…Eller stängde sin dörr som stod på full vädring i går…Eller kom ner och pratade med oss lite snällt. Ibland kan man faktiskt ha förståelse….

Inga kommentarer: