tisdag, september 24, 2013

En bok, ett vin och en lördag...

Helgen flöt på riktigt bra. Återigen ledig lördag och sen intid söndag. Så på lördagen spenderade vi förmiddagen och en del av eftermiddagen vid Arriesjön. Där var riktigt mysigt och vi hade tur med vädret. Med oss hade vi korv, bröd och tillbehör+fika med kaffetermos. En ny kompisfamilj till oss dök upp lite senare och livade upp tillvaron ordentligt! Jag har helt glömt bort vad vi åt till middag men märkligt nog kommer jag ihåg att vi drack ett väldigt gott rödvin till..
Söndag, slappedag till det var dags att börja arbeta och jag vet inte hur det gick till men som vanligt var jag helt sen på det. Satte mig i bilen tjugo i tre när jag började 7 över. Det är lite tight. Men det gick ju bra som vanligt. I södertälje fick man åka buss resten av vägen men det gick banne hur bra som helst. Inget att klaga på där. Igår upp tidigt och raka vägen hem, skönt att komma hem mitt på dagen. Tog en minipower på kvällen, gillar min nya bok i öronen. 1000 gånger bättre än det där jäkla skitsnusket jag lyssnat på i flera månader nu. Nu är det min första Grisham bok; Bekännelsen,bra, bra..
I dag var jag på Emporia (hatar fortfarande) och skulle handla partyoutfit till fredag. Hittade direkt ett paljettlinne som jag kunde tänka mig. Köpte ett par skor som satt bra men tajt i butiken och nu här hemma inte går på över huvud taget…hm..får fixa nya i Stockholm på torsdag..Klackar! Usch vad det känns konstigt…
Nu ska vi äta sen blir det en PW med Anna, nya powerväninnan..



Inga kommentarer: