söndag, september 15, 2013

Ny vecka på gång..

Nä, det bidde aldrig bättre med den där förkylningen. Den blev bara sämre och sämre. Men jag har ignorerat den och faktiskt fortsatt att gå. Springa funkar inte men gå gör. Himla bra faktiskt eftersom jag har sådant bra flow med det nu. Jag har också över doserat både Kan Jang och Ecinagard. I torsdags fixade jag kalopps innan jag gick och hämtade på dagis. Jag satte på den vid tolv och vi åt vid fem. Så fin det hade blivit. Helt trådig och underbar. Och god sa de andra. På fredagen hade jag lovat barnen tacos så jag hämtade tidigt på dagis och skola och handlade lite gotter på ICA medan de satt hemma och åt mellis och kollade film. Smsade en vän som jag visste skulle sitta gräsänkling och frågade om han och barnen ville ha tacos. Ska vi äta tillsammans smsade han då. Hmm, min inbjudan var kanske lite otydlig men hur som helst blev en vanlig fredag helt plötsligt lite mysigare än vanligt. Lördag morgon traskade jag och Tim nästan hela milen. Mysigt. När vi kom hem var Jörgen i full gång med rens i garage. Vi hjälptes åt under en timme och nu kan min bil återigen få vinterförvaring inomhus. Vi städade och rensade trappan upp till ytterdörren så allt ogräs är borta och man känner sig lite mer välkommen hem. Ska bara ta bort sommarblommorna ur krukorna och sätta ner något som matchar säsongen lite mer. Lördag kvällens meny blev så enkel; chicken tikka masala och ris kokt i nya riskokaren. Så gott. Och så lätt! I love it!
 Idag söndag har Melvin haft cup i Höllviken igen och jag och Ludde tog en lugn lång morgon. När den tog slut närmre lunch och vi äntligen fick på oss lite kläder ringde Ludde och bokade med en kompis. De har lekt och härjat ända till det blev dags för middag. Jag tog ledigt från spisen och vi tog med oss kompisens familj till Mc Donalds och åt. Nä, det är inte skitgott med sådan mat men det får det vara värt ibland. Och ungarna äter det.

Inga kommentarer: