fredag, januari 24, 2014

En fredag..en till pizza..


Det är fredagsmys hos Rosenbergs. Till middag hade vi pizza igen. Hemmagjord såklart. Vi hade tre degklumpar kvar i kylen från förra fredagen. Förvarar man dem i kylen jäser de inte och hållbarheten skall vara en vecka enl pizzabagaren. Fast jag har ju ögon och näsa också. Innan idag var vi till Vellingeblomman och köpte foder. Passade på att fika med barnen och Lynn som också hängde på idag. Jag klämde en hel semla, jag som nästintill aldrig fikar kaka när vi är iväg. Hemma började barnen leka och jag fortsatte med mitt projekt i källaren, måla om piedestalerna som vi tänk slänga men jag kom på andra tankar. Som vita kommer de passa jättebra in i nya gillestugan. Häromdagen fick jag köpt ny klädsel till soffan som minsyrra donerat till oss. Vit klädsel och rosa ugglekuddar. Det kan nog bli mysigt där nere en dag snart. I morgon ska jag jobba, rätt tidigt faktiskt, men det är inte så farligt, bara till ett. 



Inga kommentarer: