måndag, januari 20, 2014

Pizzeria Rosenberg...

Varför man inte borde basta på fastedagar: ja har man då börjat med tre koppar kaffe och inget annat så är det liksom slut på vattenreserverna efter tio minuter. Jag njöt av min bastu men kände ganska omgående att det var en dålig ide. När jag var färdig var jag både illamående och skakig. Bara mat skulle ordna upp det kände jag. Och så fick det bli. Jag bröt helt enkelt. Ny fasta idag. Blir bra detta. Inne på kaffe nummer två, snart switchar jag över till vatten och te. Idag tänker jag också ta tre nutrilett. Jag har en lång arbetsdag. Till Stockholm och hem igen.
I fredags köpte Jörgen oss en pizzasten. En annan familj blev spontant överbjudna och vi bakade pizza efter pizza. Jag kommer nog aldrig mer köpa en pizza. Jag har inte varit förtjust i pizza på flera år men det här slår allt. Tunn krispig botten med nog utvalda fina ingredienser på. Lite ruccola på toppen efter gräddning....ahh, så fräscht! Rekomenderas. Köpte på Flisby. Den rektangulära för större och mer lättutkavlade pizzor. 
Lördag gick jag och Jörgen ner i gillestugan och röjde lite. Det blev mycket mer gjort än vad jag trodde från början. Rensa, kasta eller lägga undan till loppis. Fortsatte under söndagen. Faktiskt nästan hela söndagen och nu jäklar kan vi börja inreda vår gillestuga. Det är ganska mörkt där nere pga sjuttiotalsfönsterna, så det blir mycket vitt där ner. Vilket kan passa i en mörk murrig källare. Nu måste jag strax uniformera mig här...idag tänker jag på lilla Lynn som ska iväg på vändningsförsök med bebisen...

Inga kommentarer: