onsdag, februari 12, 2014

man har det rätt bra ändå...

Veckan har rullat på i 190. Jörgen lämnade oss för Rom i fredags. Jag kan inte säga något annat än att vi har haft supermysigt i helgen, inget alls har känts jobbigt eller hektiskt. Det gäller ju så klart att planera in allt bara. På fredagen kom Gittan och lillebror Daniel hit. De blev bjudna på jättegod potatisgratäng och ryggbiff med supersmarrig pepparsås. Och så lite vin på det. Innan de åkte hem passade jag på att använda dem som barnvakt medan jag tog en runda med Tim. Lördagmorgon hade vi inget planerat, jag var ute och sprang med Tim medan barnen mös i soffan till morgon TV. Ludde skulle på kalas klockan tolv så medan han var där passade jag på att vika undan massor av tvätt. Sen åkte jag och hämtade honom för sin simskola. In i bilen hade jag tryckt in Tim för att kunna ta honom på promenad medan Ludde simmade. Se, planering hjälper mycket! Väl hemma igen ringde vi hem Melvin som var hos en kompis, vi åt en enkel middag sen bullade vi upp med godsaker inför Mellon. Den såg vi allesammans och hade lite olika åsikter runt.
Sen blev det söndagsmorgon då både Ludde och Melvin skulle på fotboll samtidigt, men det var ju inte så farligt. Jag steg upp extra tidigt och drack kaffe och gick ut med Tim. Sen körde jag Melvin till sin träning och Ludde till sin så småningom. Hos Ludde måste jag ju stanna...så jag spanade in honom en timme. Satte oss i bilen och körde och hämtade Melle på sin fotboll sen hem och käkade liten frukost nummer 2. Melvin duschade och stack till kompis och Ludde likaså. Själv hemma igen. Jag fick dammsugit och torkat av alla dörrar och lister på mellanplanet. Sen satte jag mig banne mig och bokade biobiljetter åt oss. Så senare så unnade vi oss Frost på Entre. Och på vägen hem slank vi inom Vapiano, Emporia och åt lite god mat. Det tyckte jag vi var värda!
På måndagen jobbade jag lite, eller....jobbade och jobbade...Jag hade reserv. Jag och en lokförarpolare gick ner på stan och tog oss en kaffe i solen, utomhus. Sen gjorde vi lite ärenden innan vi gick tillbaka till SJ. När jag kom hem var där ingen hemma, Melvin på fotboll, nu med hemkomne Jörgen och Ludde hade hamnat hos en kompis efter dagis. Min syrra ringde och jag träffade henne en stund. Hon hade köpt en jättefin present till mig som jag blev himla glad för. Av ingen anledning alls...
Jörgen hade köpt parfym och vitt toblerone åt mig, passar mig utmärkt..
I går var jag ledig och morgonen började med att Lynn kom över och bjöd mig och Ludde på bullar från Björns. I gengäld hade jag bakat en kaka som stod i ugnen. Klockan var bara 8 men jag kände mig effektiv. Det blev frukost i flera timmar. Sen när Lynn gick på eftermiddagen kom Anna och hennes barn hit på kaffe...och kaka....igen....
Hennes man ringde och meddelade att maten strax var klar och vips så blev vi medbjudna..det är skönt att bli omhändertagen ibland...
present från syrran
bara mitt!
dior

ludde pysslar mjukisdjur

Inga kommentarer: