tisdag, februari 18, 2014

521 cst-m

Sitter i min bistro och softar med en kaffe, folk är trötta och vill mest vila. Några få kommer hit och hämtar en kopp kaffe. När jag kommer hem idag är ingen hemma. Min familj är i Småland och åker skidor. Konstig känsla att vara själv hemma så länge, veckan ut är de borta. Nä, till fredag menar jag, arbetsveckan ut alltså. Jag borde ta tillfället i akt att äta sådant som de inte är intresserade av, ja vad det nu innebär men jag tänker pasta med pesto eller lufttorkade skinkor och ostar eller nåt. Men jag fastar, jag vet inte hur länge men jag har hållt på sen söndagen, det blir väl ett par dagar till, det känns bra och jag är inte vidare hungrig. Det bästa är att det finns ingen mat hemma, den har jag skickat med familjen.
Annars går jag och väntar på att Lynn ska trycka ut sin bebis, jag ser fram emot en bebis att få hålla om då och då. Han får gärna komma nu, lille Lennon..
I helgen som gick hade vi inget planerat, på fredagen; alla hjärtans dag ordnade jag så jag kunde få sluta tidigare. Gick hem och vilade med lite huvudvärk sen fixade jag oxfilemiddag med små ugnsstekta potatisar, lite grönsaker jag stekt på järnet och bea. Och vino. I present fick jag en fin lykta och tullisar av familjen. Jag var en snäll fru/mamma och hade köpt whiskey till gubben och lite leksaker till grabbsen. Alla glada, mätta och belåtna!
På lördagen hade Melvin fotbollskupp hela dagen så jag och lillebror hade lite pyssel för oss hemma, sen blev det simskola och till sist gick han på kalas. Under tiden satte jag på en jättesats köttfärssås som skulle räcka till familjens skidsemester, ja inte hela men en kväll i alla fall. Jag gjorde så mycket att det räckte till en familj till. Pia och Niclas kom över med sina barn och hjälpte till att sleva i sig köttfärs. Den var god, jag hade rivit i en palsternacka och morötter, sen hade den fått stå och bubbla i flera timmar, under tiden smaksatte jag den undan för undan. Riktig rustik köttfärs får jag säga..
På söndag eftermiddag skickade jag iväg familjen på sin semester. Gick ut med hunden en bra runda. När vi kom hem var tystnaden total. Vi satte på en bra film: Prisoners. Sen blev det nattinatti...
Idag kommer jag hem vid lunch, jag har ingen aning vad jag ska göra med min dag. Har tagit fram ett gammalt pussel men det verkar alldeles för svårt.....

Inga kommentarer: