onsdag, juli 30, 2014

Det regnar i Röstånga idag...


Idag vaknar vi av att det smattrar mot husvagnstaket. Det är rätt så mysigt att campa när det regnar. Men bara o. Det inte är så farligt, annars blir allt så surt och fuktigt. Om det både hinner sluta och torka upp så ska vi riva förtältet ikväll. Imorgon bär det hemåt till Vellinge. Och på fredag fyller Jörgen år. Och på måndag är den här sköna sommaren slut för min del. Men jag är inte bitter. Jag är enbart nöjd. Nästan sju veckors ledighet med mina barn och superväder och när vi kommer hem har de ytterligare ledighet med pappa. De kommer nog att dra iväg på nåt kortare campingäventyr...
Här har de senaste dagarna bara flytigt iväg. I söndags åkte vi färja till Helsingör, eftersom turen är så kort hann vi inte mer än att beställa varsin korv och precis svälja undan innan vi var framme. Och vi vände ganska kvickt igen eftersom det var fruktansvärt varmt därinne. Vi fick ändå med oss lite vin och sprit med oss hem, barnen fick varsin glass och blev rätt så nöjda med det. Sen satte vi oss i bilen och drog till Väla en liten stund. Petra och jag köpte tuffa jeans till våra stora pojkar. Melvins knapp var trasig så hans körde vi och bytte i förrgår. Då passade vi på att köpa varsin skitsnygg tröja på Zara åt dem. Naturligtvis var det hål i ryggen på Melvins såg vi när vi kom hem. Det får bli ett besök på Emporia imorgon...pust...
Igår fick pojkarna paddla kanot och idag står det Segwaykörning på schemat..
Igår när jag och Jörgen tog en gemensam runda med hundarna på morgonen hittade vi en liten sjö, Odensjön, när vi väl tagit oss ner till den fick hundarna bada och herregud vad lyckliga de blev. Och tage som bara simmat en sväng på ribban en gång, nu gjorde han bomben och allt! Det var underbart att se dem så lyckliga.
Nu har det slutat regna, ska passa på att gå ut i bilen och hämta frukost till hundarna..

Inga kommentarer: