fredag, juli 25, 2014

Allt bra m Melvin

Idag vaknade jag av att sopebilen var och tömde ett par conteinrar, inte ok 6.50 en semesterfredag. Även om jag vaknar tidigt av mig själv, så kändes det knäppt att behöva tömma så tidigt på en camping där folk är för att ha det skönt och kanske få sova lite längre...
Klockan är strax åtta och här och var hör man dragkedjor öppnas, folk går på toa men det är väldigt väldigt lugnt för att vara 8 på morgonen.
Igår tog jag och hundarna en dryg femma i skogen, det är så skönt och skuggigt där inne. Det enda är att jag tycker det är svårt att gå därinne för inget är uppmärkt. Förra året i smålands stenar kunde kag välja hur långt jag ville gå... Här får jag gissa och det blir alltid för kort..
I förrgår trixade Melvin med en liten fotboll. Barfota. Och böjde till sin stortå. Igår var den så svullen så Jörgen körde in honom till Helsingborgs Lasarett. Han tog med sig sin vapendragare Johnny och Melvins brosha Hampus..typ stukat ledband, de kom hem igen ganska snabbt. Men vi hade redan ställt in grillningen så det fick bli röstångapizza...det blir det inte igen...
Idag kommer Lilla Linus, Johnnys andra son hit, då kommer ludde bli jätteglad. Det är ett jäkla ös i honom och han kommer säkert hitta på hur mycket som helst med Ludde som mest gillar sitt Nintendo och sin ipad för tillfället. Antar att det är värmen...
Nu har det blivit två koppar kaffe, ska snöra på mig asicsen och gå ut i skogen m dogsen....
Morgonmys med pappis! ❤️

Inga kommentarer: