tisdag, juli 15, 2014

Getingarna döa..


Amen igår då: regnet bara öste ner hela dagen. Barnen och jag var duktiga och städade undan rätt så fint i huset. Sen var jag snäll och stekte pannkakor åt dem, det var ett tag sedan sist...Farfar kom och hälsade på med nyupptagen potatis åt oss. Och vi bjöd på pannkisar i gengäld! När pannorna ändå var varma passade jag på att förbereda kvällens middag, lasagne. Så slapp jag rengöra spis och häll mer än en gång....
Sen kom Anticimex och sprayade på getingarna, de hade börjat kaxa sig lite så vi ville sätta P med en gång. Därefter satte jag mig på cykeln och tog med hundarna på en lagom runda. I lagom hastighet..inte ta sönder Tage...Sen kom syrran och vi tog en kaffe och jag övertalade henne att stanna på middag! Alltid mys med lillasyster vid middagsbordet, och det var ju tur för hon åt förmodligen den godaste lasagnen ever....sa hon i alla fall. Sen åkte vi till Emporia på jeansjakt åt henne. Jag tror hon tryckte på sig tolv par, inga satt eller kändes som de skulle...vi tog varsin yoghurtglass istället. Gott! Sen åkte vi hem igen och tog en liten kvällsrunda med hundarna...

Inga kommentarer: