måndag, juli 14, 2014

Vecka 4..

Ledig vecka nummer 4 börjar idag. Semesterkilo nummer 4 börjar väl snart krypa på också. Eller jag vet inte, jag väger mig inte eftersom jag vet på ett ungefär vilket håll nålen sticker på. Jag känner att jag  bara äter och äter och aldrig rör mig. Nu har jag ju en stor gammal hund och en liten ung hund och ett alldeles för bra sommarväder. Ingen utav dem orkar röra sig. Fast den lille verkar kunna pinna på rätt bra också. Vi har redan gått 5 km ett par gånger när vädret varit gynnsamt. Idag är det lite för gynnsamt, regnmolnen hänger tungt. Vi får se, jag ger barnen frukost sen kanske det funkar. Han hade verkligen behövt det. När jag klev upp imorse hade han fortsatt käkat på hallmattan och efter jag skällt lite på honom hörde jag hur han kort efter började tugga på dörrfodret. Varför är han så frustrerad? Jag vet inte om jag ska satsa på bur, känns inte rätt, jag vill att han ska ha lite frihet, eller lämna lite ben åt honom. Eller testa att sätta gallret utanför kontoret där de bor i stället för att spärra av en del i hallen.
I går var vi på kulladal och firade Gittan som fyllt 65. Vi fick god mat, gott vin och god efterrätt, men tiden gick alldeles för snabbt och plötsligt hade vi varit borta i över 4 timmar från våra hundar. Så när det började närma sig 5 så var vi hemma hos dem igen. Vi tog en låååång runda tillsammans hela familjen. Melvin på rullor, Ludde på cykel och vi andra till fots. Ändå sprang Tage ut i trädgården när vi kom hem för att leka mera. Inte förrän vi sa till honom att nu måste vi gå in för det är kväll kom han in. Energiknippe!! Snart dags att börja cykla m honom, fast jag väntar nog ett tag till, men det blir i hans takt så klart....
I dag blir det nog en plock och städdag här hemma. Och kanske ute i husvagnen så den är fin och luktar gott till vi ska åka på söndag...


Inga kommentarer: