torsdag, juli 10, 2014

Snabbt sammandrag

Förra inlägget försvann ut i cybern så jag ska försöka lomma ihåg vad jag skrev om.
Först skrev jag att vi var bortbjudna till Petra på grillgille i måndagskväll. Vi körde inte bort tidigare på dagen som vi bestämt för hu vilket åskväder vi hade. Jag gillar åskväder men då var jag rädd. Ludde panika för det blixtrade i hans taklampa, den var avstängd. Själv satt jag i soffan med Melvin och hans kompis och tittade på tv. TV!? Hade inte tänkt på att det började åska igen så jag lät dem slå på när de hade lite tråkigt..dumt av mig...det sprakade lite i den också...I alla fall. Vi väntade in Jörgen sen åkte vi gemensamt iväg och åt. Barnen lämnade vi kvar, det var tydligen dags för övernattning den måndagen.  Jörgen offrade sig och gick hem med hundarna när jag tyckte de behövde få springa av sig lite. Jag hade mina trätofflor..
På tisdagen åkte jag iväg och lämnade badkläder till barnen hos Petra. Sen åkte jag vidare till Emporia och gjorde ett par fynd. Åt god youghurtglass till lunch gjorde jag med. Sen åkte jag hem igen, gav Tage lunch och åkte till Petra för att hämta kidsen. Jag fick både kaffe och träffa Petras mamma, pappa och bror. Det är alltid lika skoj, vi har ju känt varandra så länge nu...
Vi hann inte mer än hem så dök Melvins vän Hampus och hans mamma upp. Vi delade en flaska rose och lite jordgubbar som mina man passande nog hade med sig hem, barnen badade vidare såklart..
Vi avslutade med grill och en stor portion glass.
Igår höll vi poolen stängd. Inte för att det inte behövdes svalka men ingen var hemma särskilt mycket, Ludde åkte till en kompis och jag och Melle gjorde lite ärenden på Svågertorp, fast jag fick snabbt meddelande om att småkillarna hade tråkigt så jag åkte och hämtade dem och de fick roligt. De fick springa i vattenspridaren och sen satte dem den under studsmattan och hade skitkul. Sen blev det veterinären m Tim en sväng...
På kvällen åt vi något enkelt och jag och barnen spelade några rundor boccia, Jörgen byggde en dösnygg utebänk åt oss..
Nu sitter jag själv i huset, barnen har blivit hämtade av Gittan och Andreas, de är på väg till Bonbon land!!

Inga kommentarer: