torsdag, oktober 23, 2014

Torsdag v43

Så var vi äntligen på plats hos våra vänner i Chicago. Vår resa började igår morse kl 7, vi tog en taxi till Hyllie och sedan tåget över till Kastrup. Sen blev det en timmes flyg till Amsterdam som följdes av 8-9 timmars flyg till Chicago där Pia stod och mötte upp oss. Vi flög med KLM och det var inte alls så farligt som jag tänk mig. Det serverades mat och dryck flera gånger under resan och det fanns massor av filmer man kunde titta på. Barnen spelade på sina paddor och kollade filmer om vartannat. 
Vi kom fram till lägenheten vid 4 på eftermiddagen och var då både trötta och superuppspelta och gällde att inte gå och lägga sig för tidigt. Medan vi kom i ordning fixade Mollinbarnen sina läxor, de har läxor varje dag i professorstyle trots skolgång varje dag mellan 8.30-16.00. Senare tog vi en promenad och åt lite enkelt på McDonalds, vi var hungriga och det fanns inte tid för nåt annat beslut. Vi handlade lite akut på Walgreens eftersom Jörgen glömt sin necessär hemma. Jag hittade också min favoritmascara som de slutat sälja i Sweden. Det blir några sådana med hem också kan jag tro. 
I natt vaknade jag 2.20 och tyckte det var färdigsovit då. Men jag låg snällt kvar och surfade istället. Efter ett par timmar somnade jag om och vaknade i ett tomt sovrum. De andra steg upp ubertidigt och jag kunde sova ut. Vi fick frukost och man får åka ner ett par våningar och få sitt morgonkaffe. Där står en maskin som alla har tillgång till som bor i huset. Det är ett hus på 40 våningar och vi bor på 39! De flesta har säkert kaffekokare så det är inte så att alla hämtar. Man kan spela biljard och bordtennis där också. Och titta på tv i soffhörnan. På  våning 10 finns det gym, pool och en basketkorg. Till alla. Ingår i den svindyra hyran alltså. Idag tog vi en promenad i stan. Pia var med och pekade till höger och vänster var allt bra och prisvärt fanns men jag har nog glömt allt igen. Vi lunchade lite och shoppade en aning. Melvin fick ett par inlägg att ha i sina gympadojjor för han lider av att han har himla ont i hälarna, men det blev mycket bättre av det inköpet. Efter flera timmars strosande gick vi hem igen och nu softar vi allihop..Ikväll kommer Niclas hem från Sverige, det ska bli så kul att få träffa honom nu äntligen.
Här hemma lever alla jobb och skolliv så vi får klara oss mycket på egen hand men det visste vi ju när vi bokade resan, barnen har inte lov nästa vecka som vi. Pia är ju hemma och vi hänger med henne en del men hon har ju sina grejer att göra, sen kan vi ju inte tvinga henne att följa med på allt vi ska hitta på. 
Jag njuter i fulla drag av utsikten härifrån. Jag ligger just nu i Hannas säng och tittar på massor av skyskrapor.






Inga kommentarer: