torsdag, november 13, 2014

Ruskigt förkyld torsdag

Ja så har då hösten satt sina förkylningsklor i mig. Jag hann inte mer än att komma av planet så var nästa förkylning på gång. Nu är den i full blom och jag mår faktiskt rätt så dåligt. Förstår inte ens hur jag ska kunna gå och jobba imorgon men jag bara måste, resan har varit dyr och grävt stort hål på sparkontot. Jag jobbade extra förra månaden och sjukar jag mig nu så känns det som om den extrainkomsten blir plus minus noll..Bara feber håller mig hemma och det har jag ju inte..än så länge.
I morse var jag på massage som jag fått av Lynn. Det var rätt så behagligt och jag funderar på att återbesöka honom trots att han kostar en bra peng. Det enda som faktiskt inte alls kändes så bra var att jag först fick ligga på en massagedyna och stoppa fötterna i en fotmassageapparat i femton minuter. Den där dynan var rätt så obehaglig och bara vibrerade en massa, man kunde kanske fått lite mer massage i stället liksom..
Trots mitt tillstånd kunde jag ändå få till en nästan fem km lång eftermiddagsrunda med hundarna idag, jag längtar så efter att få gå mina långisar med dem...Det blir säkert av nästa vecka, kanske inte de allra längsta men många lagom istället. En femma är perfekt!
I helgen jobbar jag långa passa alla dagar så jag hoppas att familjen hittar på roliga grejer och kanske eventuellt umgås med lite trevligt folk..
Idag gillar jag extramycket att min man lagade vår middag. Jag frågade honom om han kunde tänka sig och visade receptet och han sa faktiskt ja. Han såg ju så klart mina glansiga ögon och hörde min täppta näsa så han tänkte väl att jag kunde vara värd det denna gång..han lyckades hur bra som helst med kycklingfärsbiffar i gräddsås...Undrar om jag kan få honom att laga mer mat?

Inga kommentarer: