söndag, januari 04, 2015

Återanvändning som alla blir nöjda med!

Jag har funderat ett tag på vilken slags säng vi ska byta ut Luddes till. Han har idag en säng i form av en racerbil och nu känner vi oss klara med den. Vi åkte ut lite snabbt till Ilva igår för att kolla in deras utbud. Ludde är väldigt förtjust i Melvins kojsäng så det handlade om något liknande. Inget vi tittade på föll varken oss eller Ludde i smaken. Tidigare hade han beskrivit sin nya säng som Melvins ungefär. En sån säng finns inte Ludde, den har vi byggt själv. Man kan väl få ha en drömsäng, säger han då..
I bilen på vägen hem frågar jag Jörgen om Melvins säng är nedmonterbar. Han säger att han kan ordna det och börjar direkt när vi kommer hem på min begäran. Melvin har ändå nämnt att han är färdig med sin borg. Han hinner så långt att bytet blir klart. Melvin får på sina ben och Ludde får sin säng på plats. Med ett nytt hål i ena långsidan så man kan ligga där och spela spel och titta på TV, jag får sy en gardin åt honom så han kan få mörkt när han känner för det...Jag är fruktansvärt nöjd i alla fall.
Idag har jag lovat min yngste att bara han och jag ska gå på dejt; movie&dinner. Jag har just bokat biljetter till Pingvinerna och frågat honom om han kan tänka sig att äta på Ikea idag eftersom jag hade ett litet ärende där. Det låter ju helt banalt med dejt på Ikea men Ludde älskar köttbullarna där. Så får det bli. Alla nöjda! 


Inga kommentarer: