tisdag, januari 06, 2015

Pizzanight with friends..

Igår kom Petra med hennes familj hit för en liten måndagsdejt. Smspratade med Lynn på förmiddagen och det visade sig att hon inte skulle göra något med sin dag så hon och lilleman dök också upp. Till Petras förtjusning som gillar både Lynn men avgudar bebisar! Vi hade så himla mysigt igår och kag lagade pizza på vår sten. Eller vi hjälptes åt. Och det var inte trångt alls. Alla vuxna valde sin fyllning samtidigt men det var ändå inte trångt. Älskar vårt kök!! 
Och vi fick lille Lennon till att gå mellan oss en himla massa gånger så snart sitter stegen säkert.
Idag körde jag Ludde till sin kompis  som bor på Limhamn. Medan de lekte bjöd jag min syster på frukost och vi körde iväg och tittade på ett hus som hon hittat. Inget för henne tycker jag. För litet och för dyrt. Sen hämtade jag upp Ludde igen och vi åkte och fikade på Ilva när vi skulle leta efter lampskärmar. Som jag inga hittade. Som jag behöver jäkligt snart för när pappstjärnorna åker av lampfötterna blir det inget mysigt ljus här inne mer. Skärmarna är kastade nämligen..
Nu har vi ätit middag, kollat bygglov och tidigare var jag och Ludde ute på kvällsrunda med hundarna. Som jag tyckte var lite kort för min energiske Tage så jag satte mig faktiskt på cykeln och cyklade en lång runda med honom...Jag har en hälsena tjock som en gren så mina promenader är inte så långa för tillfället...
Jag testade en julklapp jag fick av Lynn ikväll. Den rekommenderas.


Inga kommentarer: