onsdag, januari 21, 2015

Vi firar Johnny..

Usch, när jag var nästan framme från min Göteborgstur igår så kände jag helt plötsligt på ena sväljet att det fanns en bit taggtråd i halsen!? Hur kan det gå så fort? Jag som har börjat äta vitaminer så duktigt. Jag svalde och svalde och tänkte att det var något tillfälligt men nej, känslan blev än värre. Körde till apoteket och köpte nån halsspray som eventuellt lindrade något men jag fick ändå ta en värktablett när jag sen gick och la mig. Jag hade inte sett fram emot detta, tvärtom hade sett fram emot mycket mer motion...
I helgen hade vi en 40 års skiva för vår vän Johnny som fyllde på lördagen. Han blev superglad och vi hade jättetrevligt. Hela huset var fullt med folk som vi inte kände, märkligt att öppna dörren och släppa in okända människor. Vissa hade vi träffat men merparten hade vi inte sett ens. Johnnys bror hade beställt mat så det blev inget jobb med det. Jag beställde tårta och bakade lite kakor. När de väl Johnny och hans familj väl kom hit hade de tagit en omväg med bindel för ögonen på honom. När den togs av stod han på vår uppfart och vi stod alla där och sjöng "vi gratulerar"...det blev lyckat..sen blev det fest hela natten!
På söndagen tog jag ut lillebror på en lång promenad annars var det mest städ på schemat...



Inga kommentarer: