söndag, januari 11, 2015

Vardagslunk..

Veckan som gått har varit lugn och skön. Barnen började skolan i torsdags och själv är jag tillbaks i vardagen efter 7 dagars ledighet. Det enda som har hänt är att vi plockat undan julen helt, det var verkligen efterlängtat, och sen har jag uppdaterat fönsterna med nya gardiner och lampskärmar. Helt i vitt. Tråkigt men fräscht! 
Sen var jag och Lynn och käkade middag på Le Colise i torsdags. Det var en "deal" vi köpt för att vi ville komma iväg lite. Vi träffas ju aldrig utan hundar eller barn och äta måste man ju. Vi hade så jäkla kul, som vanligt, dessvärre var maten ingen höjdare alls. Pulvermos och färdig bea, hur kan man kalla sig restaurang med de ingredienserna? Skit samma, vi hade kul och det var hela grejen liksom. Jag har köpt en ny deal och snart ska vi på galej igen..
Igår hade jag fått en extra ledig lördag och vi lagade mysmat och tittade på Det största äventyret som vi gillar att se på tillsammans. Jag fick byta säng med Melvin i natt på grund av stormen, det väsnas sjukt mycket hos honom så jag visste att han skulle vakna och komma ner. Och jag byter så klart med honom. Jag vill att han ska känna sig trygg och sova gott så klart. Imorse hann jag inte träffa dem så mycket innan jag gav mig iväg till jobb men jag är ändå tacksam över min lördag med dem..❤️
Just nu har jag landat i svinkalla stockholm och sitter och äter dagens första och enda mål. En sallad utan dressing, faktiskt jättegod. Fastedag idag och det går bra. Inga hungerskänslor och jag är taggad att komma igång med fastan på riktigt. Två gånger i veckan alltså. 
Fick hjälp av stora mästerkocken i köket i går..

Inga kommentarer: