fredag, februari 20, 2015

Fredag-slutet på ensamheten.

I veckan har familjen som vanligt i Hestra, Isaberg och skidat. Och jag har varit hemma och passat hundarna och fått god hjälp av Lynn eftersom jag jobbat en del. Men har haft rätt korta turer så de har i te behövt vara där så mycket. Fast både hon och Lennon har tyckt att det har varit jätteroligt. Vi har också tagit våra hundrundor tillsammans en hel del. Annars har jag njutit en hel del av att vara helt ensam. Första året som allt känns bra och ingen längtan finns. Ikväll kommer de i alla fall hem men då är inte jag hemma. Jag åker till Stockholm i eftermiddag. Är jag inte alls sugen på men jag får nog bita i det sura äpplet nu för jag har fått njuta av väldigt många turer på västkusten den senaste tiden. Lyx!
I går kväll när jag kom hem från min syrra var jag så jäkla taggad på en större förändring i mitt liv att jag avslutade mitt FB konto! Vi får ju se hur det blir med det....jag har varit utloggad i långa perioder tidigare så detta känns väldigt drastiskt. Kanske lite för drastiskt. Jag borde kanske logga in igen och kolla så att det inte ligger något där som jag vill spara. Fina bilder tex. Jag önskar att jag hade ett mer normalt förhållande till fb, men så är det alltså inte. Jag funderar på att behålla skiten och försöka ha lite hårda restrektioner. Det första skulle vara att inte ha appen på Ipaden! Den har jag också ett onormalt förhållande till!? Förr kunde jag ha gjort hur mycket som helst här hemma på en förmiddag men nuförtiden måste jag bara kolla 1000 grejer först. Blir så trött på mig själv. Inte konstigt att jag blivit så extremt mosig i huvudet. Håller noll koll på något alls. Jag som hade full koll på allt och alla för bara ett par år sedan.....frustrerande...
Idag måste jag fixa huset fint eftersom jag inget gjort under veckan, fast å andra sidan så har här inte varit någon som stökat till heller....

Inga kommentarer: