onsdag, maj 18, 2016

Mallis 2016

Vår resa mot Mallorca började igår kl 13 när vi lämnade Vellinge med bil mot Köpenhamns Flygplats. När vi var framme och inchekade gick vi och åt en sen lunch på Olearys. Där blev vi lite fördröjda och fick till slut springa till Gaten som de stängt och vi fick en liten utskällning. Jag hann bli lite orolig i kroppen innan hon öppnade igen och önskade oss en trevlig resa. Det var många många små pipiga barn på flyget men jag pluggade in lite musik och försvann in i det....
Transfern gick bra, tog ca en timme och väl framme på hotellet såg vi fram emot en smörgås och få krypa ner mellan vita krispiga lakan. Så blev det i n t e..Istället kom vi in på en innegård fylld av hemsk musik och massor av människor. Vi hade fått rum på bottenplan med utsikt över allt detta. Jag började nästan gråta. Jag tog nyckeln och rusade ner i receptionen och förklarade att vi måste bo lite lugnare. Hon sa att det troligen inte skulle fungera men att hon skulle titta ändå. Och efter tio minuter fixade hon ett annat jättefint rum åt oss, på översta plan i ett annat komplex. Här har vi sovit gott, ätit frukost och nu blir det promenad för i Alcudia är det i dag lite molnigt, men det blir säkert snart bättre.