fredag, oktober 28, 2005

Mätt nu..

Idag började dagen med att Melvin vägrade sova mer än till åtta (andra gången). Efter lite funderingar i sängen ringde jag till min svägerska och undrade om inte hon kunde passa honom ett tag, jag ville nämligen handla lite mat och annat. Jodå, det gick bra så jag slängde över både den ena och en andra (Tim). Igår när vi var där så gick vi en runda på fältet och stygga Tim rullade sig i världens största gåsskit. Han luktade så illa att jag klöktes. Vi fick sanera honom på kvällen bara för att sen få reda på att han badat i havet idag när de varit på fältet. Men det gör inget. Han har ju så kul där. Det är svårt att få en fågelhund att inte bada. Jag blev klar på tre kvart och möte upp min familj sen åkte vi hem och jag fick packat upp varorna och så småningom fick Melvin lunch och även jag fick i mig något. Sen gick jag och väntade på att lillen skulle bli trött så vi kunde sova middag. Det blev han så småningom och just då när det efterlängtade ögonblicket infann sig så ringer telefonen och vi blir inbjudna till en utav Vellingemammorna. Beslutet var lätt. Jag behöver vara mer social och framför allt vårda de få vänner jag har. In i bilen igen, hund och bebis och vagn och mamma. Gick en lång runda (förbi huset vi tittat på) sen fick vi fika och kollade på bilder av vårt bröllop. Vi var jättefina och Melvin var jätteliten..Sen fick vi åka hem för vi hade tvättetid. Hunden hade legat på verandan och frusit i en timme..dumma mamma. Skulle naturligtvis haft honom i bilen i stället.
Vi kom hem och åt lite mellis. Sen när pappa kom hem så tvättade vi, gick ut med hunden, dammsugade, nattade Melvin, och lagade mat och nu sitter jag här mätt så in i bomben och är nyduschad. tvätten är precis upphämtad och vi har lagt på de nytvättade lakanen för typ tionde gången på raken. Mycket enklare än att vika ihop dem och välja ut nya.
Jag lagade lite fradagsmiddag för en gångs skull idag; Köpte ryggbiff för två miljoner kronor igår, utan att min man visste om det för att kunna överraska honom idag. till det gjorde jag potatisgratäng, vitlökssmör och sallad till. Jag ringde honom och bad om ett par cider, och då menar jag Xider från systembolaget. Det fick jag, första alkoholhaltiga drycken på över ett år. Jag drack bara en och visst den var god men jag kunde varit utan också. Jag är inte mycket för sådant. Skulle lätt kunna skita i det fortsättningsvis. På sommaren är det gott med en kall drink (söt, frisk) eller vissa dagar är det gott med ett glas rött men annars, nej. Lätt kunnat att bli helnykterist. Klarade att sluta röka galant ju.
I helgen skall jag och min son vara på tu man hand. Moster har lovat att hälsa på. Annrs har jag ingemn som helst aning om vad vi skall hitta på. Det är inte lätt att umgås med en sjumånaders en hel helg utan annat vuxet sällskap..Nä, nu är jag sugen på Martina Haags krönika i nya numret av Mama och kanske lite godis.
Funkar inte med bilderna i dag heller. Lägger in något tjusigt imorgon..

Inga kommentarer: