lördag, oktober 22, 2005


När vi kom upp i stan igår så skulle vi gå en runda så att melvin skulle somna, dels för att han sovit så dåligt både på natten och bara en liten tupplur på förmiddagen, dels för att vi skulle kunna fika jag och min man. Efter ett tag somnade han och vi begav oss till Sydsvenskans Espresson House Café, min syster hade rekommenderat det till oss eftersom det passar till oss med barnvagn. Vi hann inte mer än att komma in så vaknade lilleman. Jag raggade upp en barnstol och satte honom i den. Vet ni vad? Det gick ju jättebra. Han har blivit stor nu ju! Han satt och läste en Kvällposten och nallade lite på Mammas chokladboll och var hur snäll som helst. Jag längtar till nästa gång Familjen skall ut och fika tillsammans! Goa unge!!
Vi handlade en present till Morbror, jag kan inte avslöja vad ännu, vi hälsade på Moster som jobbade. Sen gick vi en tur på Åhléns och till sist gick vi en liten sväng på HM Caroli innan vi tog bilen hem till Tim. Melvin fick en ny mössa och jag en mysig tröja med dragkedja.
Melvin sover middag själv nu ju och det går inte alls bra. Sover som mest trettio minuter i taget. Inatt har han varit vaken från halvfyra till halvsex till hans far plockade upp honom och fixade lite gröt. Senare blev jag väckt (jag var nog vaken förresten) och frukosten stod färdig på bordet. Den käkade jag upp snabbt sen gick jag och lade mig med Melle för att vi båda behövde sömn men nej, efter tjugofem minuter började han böka runt i sängen och efter en timme gav jag upp och nu väntar jag på att klockan skall bli lunch...Att han inte är trött är en gåta..
Vi hade candlenightdinner igår när lillen gått och lagt sig, sen kollade vi på en film som var sådär.
Idag är jag själv med bebisen, maken är iväg hela dagen. Ingen aning om vad vi skall göra, tänkte ta ut honom på en promenad i vagnen efter maten så han får sova. ( När får JAG sova då?)
Melle har fått nya inneskor av Moster...

Inga kommentarer: