onsdag, januari 25, 2006

På stan


Idag har min man varit pappaledig för jag har varit iväg hos fabbo Doktorn. När jag kom hem så åt vi lunch och sen bar det iväg till staden. Vi behövde ett pass till Melvin. Dessutom har jag annat efternamn nu så jag behövde också ett kom vi på! Så det blev gjort idag, lite fika fick vi i oss. Jag tog faktiskt en hälsomuffin, den var skitgod, alldeles för god för att vara hälsosam. Sen gick vi en sväng på stan. Jag köpte ett par nya vinterhandskar att ha på promenaderna. Melle sov middag hur länge som helst. Efter detta stack vi till Bauhaus för att kolla in lite kakel och klinker till vårt nya fina mastodontbadrum som vi ska bygga. Jag skulle vilja anlita arkitekt till det, man vill ju att det blir speciellt när man gör en sådan stor grej, men det blir alldeles för dyrt. Får köpa inredningstidningar istället och få inspiration därifrån.
Det känns som om jag bara lagat mat den senaste tiden. Igår gjorde jag soppa till lunch, senare gjorde jag pangbiffar till Melvin och hans pappa. En sallad fick jag bara. Idag gick jag strax efter sex med Melvin och när han fått sin gröt skalade jag potatis och morötter och tog fram fisk ur frysen. Sen gick vi och nannade en stund till men eftersom jag inte kunde somna så gick jag upp och gjorde färdigt maten. Sex burkar barnmat blev det!! Och detta innan nio! Blablabla..
I morse såg jag en grej som jag tänk på innan; En dam som jag möte i hissen, hon var på väg till tvättstugan ...i städklänning!! Och när jag tänker efter så är det fler damer i trappan som har speciella städklänningar när de håller på med hushållsysslor. Tänker jag efter lite till så hade farmor också det när jag var barn, lite som en uniform. Sött. Nu går jag och kokar mig en kopp te.

Inga kommentarer: