onsdag, april 26, 2006

Tant P!

Petra ringde mig idag och sa att vi ska boka in en dag nästa vecka då hon kommer in och gör en inventering i vår trädgård. Dels har hon jordgubbsplantor med sig, sen har hon sått en massa blommor, sen ska vi ta och kolla vad det vi egentligen har här. Kan man ta bort något, eller flytta något kanske. Vi får se. Ska bli lattjolajbans!!
Anna ringde en snabbis i eftermiddags, vi ska träffas på lördag för en fika i stan. Det var jättelängesedan vi sågs! Jag tror att jag ska åka iväg utan mitt barn så vi kan sitta och prata i fred, sen å andra sidan hade jag tyckt att det vore kul om hon fick se honom...ja, vi får se helt enkelt.
I förmiddags var jag ute med min nya mammakompis. Hundarna hade det så kul och kom jättebra överrens. Vi tog en rask, rätt så rejäl runda i regnet. Melvin sov, Ebba satt och tittade på naturen. Vi gick hem till mig och fikade efteråt. Hundar och ungar busade i en enda röra och vi mammor satt mitt i det hela och försökte prata..Mycket trevligt hade vi.
Igår när det var så underbart väder var min syster här igen och hälsade på. Vi gick till en lekplats i närheten och Melvin fick prova på att sitta och leka i sanden. Han tyckte det var hur skoj som helst så nu vill jag att vi köper en liten sandlåda till honom och sätter här hemma. Först när vi flyttade hit så sa jag att vi inte skulle ha för mycket saker i trädgården till honom, jag menade på att man då aldrig gick till lekplatser för att det inte skule behövas. Nu inser jag att om vi ska kunna vara hemma någonting alls så måste han ha någonting att göra...
Hundarna busade i så många timmr igår så att Tim var helt slut imorse. Först fattade jag inte vad det var med honom. Han tittade inte ens på mig när jag pratade med honom. Svanstippen brukar i alla fall röra på sig lite. Inte ens när jag satte mig hos honom så reagerade han. Så jag ringde lite halvt hysteriskt till min man och tillsammans konstaterade vi att han var trött. Och mycket riktig, när han väl fick träffa Molly så var det inget fel alls längre!
Imorgon är det öppna förskolan igen och vi ska naturligtvis gå om det passar med Melles sovtider. Sist gick vi innan det var slut för han var så trött att han grät. Men man kan ju vara där så länge man själv vill...Kul att träffa lite folk om dagarna. Jag har varit så ensam sen han kom till världen. Visst det styr man lite själv också..men det är inte världens lättaste att ge sig iväg med en bebis och då är det lättare att stanna hemma. Men allt blir bara enklare ju äldre han blir. Nu har min man sanerat sig, det borde nog jag också göra..

Inga kommentarer: