söndag, maj 14, 2006

Gjort stan i helgen..

Jag tog en snabbdusch för att kunna kolla in en grej på TV klockan 20 men så hamnade jag här istället?! Så knasigt det kan bli. Idag har vi fått gjort mycket; gjort vid i Melles rum, klippt gräset, ordnat i garaget och kortat ner den gigantiskt långa arbetsbänken så att vi kan ha cyklarna där. Varit och handlat, gjort söndagsstek (sådär). Städat massor inne huset (se där, jag har också gjort något idag). Inte åkt till mobilia som jag tänkt göra. Varit riktigt duktiga alltså. Igår var vi i stan och skulle handla till mig. Behövde ny bikini och lite annat som kjolar och toppar eller något i den stilen. Fick min bikini. (inte så snygg alls men jag slapp ringa Jonsered Presenningar och beställa). Ett par korta byxor och en topp. Hade kunnat gå ännu mer men vi skulle till Ribban och kolla in Flygplanen och Helikoptrarna! Det var inte som jag tänkt mig med massor av plan i luften osv. Men ett par helikoptrar fick vi sett. Jag tror faktiskt att vi var där för min mans skull. Till slut frös vi så mycket att vi blev tvugna att gå till bilen. Den visade på att et var tolv grader utomhus!!! Inte undra på att jag frös i min tunna kjol och flippflopp!? Vi åkte hem och det serverades korv och makaroner. Ingen gourmetmat direkt men det var det jag kunde ordna till min hungriga familj på tjugo minuter.
Valentin och Meja fyller år nu i veckan och jag har ingen aning om vad jag ska köpa till dem. Jag får ringa Lynn och höra om de önskar sig något speciellt. Annars brukar barn vara lätta så jag och Melvin kan kanske bara sticka till Toys och välja ut något själva.
Melvins förkylning har satt sig på stämbanden så han låter inte klok! Såklart att han ska babbla så in i när han är som hesast. Men det låter rätt så sött. Jag tror inte att vi går till Öppna förskolan imorgon heller. De andra uppskattar nog om vi är hemma.
Om det är någon som vet var man kan få inspiration till att bygga kök och badrum så bara gör ett inlägg. Inget vi ska göra just nu men desto bättre att börja kolla nu som man kan samla inspiration. Jag skulle vilja ha upphöjd diskmaskin till exempel. Tycker att det är jobbigt att lasta in och ur på nuvarande nivå. Bara så man har en låda undertill så räcker det i höjd. Tycker det är smart. Men vi får se vart vi ska ha allt för det beror på vart vi sätter den om det är genomförbart eller inte. Många ideér blir det..

Inga kommentarer: