måndag, maj 29, 2006

lite väl modig nu...

Idag på eftermiddagen har Melle tagit hur många steg som helst! Han tycker att det är kanonkul. Jag bara ställer honom mitt på golvet och släpper hans händer och kallar på honom så kommer han. Ett två tre så började han hoppa och springa när jag släppte hans hand och det går inte riktigt lika bra...jag får ta tag i honom igen och låta honom varva ner. Glader!
Vi gick en sväng i byn för att posta ett brev, på vägen hem köpte jag varsin muffin till mig och Melvin som vi mysfikade på när vi kom hem. Sen somnade han och jag lagade mat åt oss. MIn man kom hem sent så jag fick kasta mig in i bilen och köra till veterinären på som vi hade bokat till klockan 18,00. Tim skulle få sin spruta, jag tror inte ens att han märke av den över huvud taget. När vi väntade på att få komma in kom där in en gammal man, han gick fram till disken och sa att han ville lämna in sin hund för avlivning. Jag vill bara betala och gå sa han. Inte alls vara med. Så han fick betala och sen satte han sig på en stol medan personalen bar in vovven på en bår genom en annan dörr. Hon var gammal och kunde inte gå. Jag såg en glimt av henne och tyckte hon var jättefin och hon såg glad ut. Högt huvud. Jag blev lite ledsen. Det var nog husse med. Bra gjort att lämna in så hon slipper lida.
nu ska jag ringa och skälla på min syrra som har en halvår gammal hund som inte är rumsren. Hittade en present från Max på sovrumsgolvet i morse!!?? Grrr!

Inga kommentarer: