tisdag, juni 20, 2006

Laddad inför ikväll!!!!

Jaha så var det match ikväll mellan sverige och england kan man läsa sig till på aftonbladets hemsida. Jag har känner mig heltänd och tror nog att vi ska lyckas vinna mot dem. Om en stund ska jag bänka mig och vänta in våra gossar. Det ska bli en fröjd att följa varje steg varje minut!!
Eller inte. Jag hatar de flesta former av sport på TV. Fotboll är nog det värsta jag vet att titta på. Inte nog med att man ska titta på en massa idioter som jagar en endaste liten boll utan man ska stå ut med ljudet också! Ni vet det där eviga skrikandet och tutandet. Det är inte så direkt attjag kan sitta bredvid min man som förmodlogen ska titta på skiten och lösa ett korsord i godan ro. Jag blir helt uppjagad i kroppen av ljudet så jag inte kan koncentrera mig på något annat.
Idag har jag. Melvin och Lynn varit och solat oss i Höllviken., Melvin sov i en och en halv timme så jag fick en chans att faktiskt bara sitta. Annars är han som ett plåster på mig hela dagarna. Jag vet inte om man dåligt av något för han gnäller nästan all vaken tid och vill bäras hela tiden. Så fort jag sätter ner honom på golvet börjar han gråta. Det blir väl vattenkoppor om ett tag. Petras Albin hade tydligen det när vi var där på kalas i lördags.
På midsommar kommer vi att vara hemma. Hoppas på uppehåll så vi kan grilla. Tänkte mig en fin köttbit, potatis som jag hittade i Fredagsgourmet och kanske aioli eller bearnaise. Och de här jorgubbarna som jag envisas med att servera varje midsommar med en gräddblandning med smak av lime mm. Supergott!!
Igår var jag iväg på morgonen och köpte lite blommor till balkonglådorna på framsidan. Det blev en sstor förbättring där nu. Jag hade kunnat köpa hur mycket växter som helst men det är så dyrt ju! Jag fick nöja mig med sex pelargonier i rosa och vitt och några minipetunior. Men det blev sött ändå. Det har sett så tråkigt ut med tomma lådor innan. På kvällen var jag i väg med Lynn och Tim och badade honom i havet. Han tyckte det var kannonskönt. Vi hoppade över vårt kvällsdopp som vi pratat om hela dagen förnär vi kom dit gick det vita gäss på havet, med andra ord så var det inte speciellt inbjudande för ett bad.
Snälla pippiarna tyst nu, Melle måste sova.....

Inga kommentarer: