tisdag, september 12, 2006

Klart.

Dörren är tillbakalämnad...pust. Den nya sitter på plats. Jag vet inte hur den ser ut än. Om den är i lika dåligt skick som den andra menar jag. Jag tror inte jag tänker kolla heller.
Idag hängde jag ut våra nytvättade lakan på tork. Jag hade ju egentligen packat ihop vindan och trodde att den säsongen var över. Ska bli skönt att gå och lägga sig på mjuka vindtorkade lakan ikväll.
Melvin hjälpte mig att rensa i rabatterna lite idag. Men det blev ingen lång stund. Han tröttnar lätt. Två fick vi gjort. Lite slarvigt kanske men om man kisar ser det väldigt bra ut! Hoppas på att hinna och orka ta en till efter kotten somnat. Senast igår funderade jag på om vi verkligen var ämnade att äga hus med tillhörande rabatter. Jag känner mig helt sönderstressad över det faktum att grannarna kanske kollar in vår trädgård och undrar vad fan vi sysslar med. Eller inte sysslar med. Fast alla vet ju att vi håller på inomhus för tillfället. Pratade med våra grannar mitt över för första gången för någon dag sedan. De sa att vi var riktigt flitiga och de såg hur vi hela tiden höll på med nya projekt. Alla vet också att Kjell inte gjort något med huset sen 69 så det är ingen hemlighet att här är att göra om man säger så. Projekten står min man för, vad jag gör vet jag inte riktigt.
Jag beställde nya klockradios på netonnet häromdagen, sa jag det? Ni vet ju hur känslig jag är för ljud och ljus när jag ska sova. Beckmörkt och inget jävla tickande eller annat. Så jag beställde ett par där ljusstyrkan går att ställa in så min man slipper lägga strumpor eller annat över siffrorna på nätterna. Guess what?? De kom. Och de lät. Ja, jäklar vad de lät. Bara av att man stack in kontakten i väggen. Bzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Jag ska skicka tillbaka dem imorgon.

Inga kommentarer: