lördag, oktober 07, 2006

Tjolahopp!

Sådärja, nu sover kotten. Det tog en väldans tid i dag men jag har väl bara mig själlv att skylla. Vi köpte lite lördagsgodis innan och Melvin som inte är så van vid det har väl fått en sockerchock! Jag kommer ihåg för två lördagar sedan var det likadant. Vi köper det som lite tröst åt oss när pappisen sover borta i jobbet. I förmiddags var vi på Vanningen och badade. Han är rätt så modig nu och det skall hoppas från kanten och åkas rutchkana. Himla trevligt hade vi det. När vi skulle gå hem kom kusinerna så det var bara att hoppa ner i plurret igen. Allt som allt var vi väl i en timme ungefär. Imorgon ska Petra underhålla oss, det blir skoj.
På vägen hem så såg vi Matti och Annika jobba i sin nyanlagda framsida. Jag passade på att bjuda tillbaka dem på middag. Nästa fredag blev det bestämt till. Så nu börjar ångesten. Vi fick helstekt oxfilé av dem och jag vill ju bjuda på något som smäller lika högt, dock vill jag ju ej vara så tråkig att jag bjuder på samma...Det blir till att surfa runt bland matbloggar och andra goda sidor. Eller så tipsar ni mig! Något gott att knapra på när de kommer hade också varit fint. Tack.

Inga kommentarer: