fredag, november 03, 2006

Björnen sover..

Melvin har feber för fjärde dagen i rad nu. vi försöker få dagarna att gå men det är inte lätt. Just nu sitter han med sin fars skruvdragare och leker på golvet. Jag sitter och surfar efter lammsteksrecept för jag har fått för mig att vi ska ha det imorgon. Har inte ätit lamm innan. Jo, på Kreta men det smakade mest vitlök. Det var rätt okej tyckte jag.
Usch, nu springer han omkring med den tunga apparaten, det kommer sluta med att jag får trösta honom och blåsa på tårna.
Inga jobb har jag fått. De tar tid på sig att svara på ens anökningar när man ska få sitt nej. ganska dåligt tycker jag.
vad mer...? Det gick ett sus genom Vellinge kommun när jag berättade vad min underbara (invigd nu) vinterjacka kostade. Jag vet inte om vi har en snedvriden syn på ekonomi och pengar. Jag tyckte inte alls att den var speciellt dyr, den kostade tre tusen och jag köpte den på Stadium. Så nu vet alla det. Min man fick lite klagomål på att han inte kunde följa med på skidresa men det var ju klart "när hans fru gick och köpte jackor för tre tusen kronor". Jag tror ärligt talat att det inte handlade om pengar utan snarare att han inte vill åka ifrån oss en vecka. Vi har inte talat om saken men det är min gissning. Man har ju bara 5 veckors semester. Det kan vara gött att fira dem med familjen när man är över tjugo år och har en familj.
Nä, nu ska jag leka med Melvin som står och dansar här nu. Sötis...

Inga kommentarer: