onsdag, november 15, 2006

Sönder.

Melvin har badat och tokbusat i sängen! Han är så härlig och glad hela tiden nu. Han är också lite trasig (håller de inte längre än 20 månader?). Vi var hos läkaren i går och han har stora halsmandlar som behövs kapas av lite. Det gör dem i Ystad fortast så jag hoppas att vi får komma till snart. han ska sövas, känns lite läskigt. Själv var jag hos tandis i morse. Jag hade ett lite hål, jag har nog inte haft ett hål på tjugo år!? Men idag var det alltså dags. Det kostade 669 kronor att få det konstaterat! Tjoho.
Idag är Petra i Ullared och bara vrålshoppar. Jag har inte varit där sedan jag var barn. Jag skulle vilja se hur det ser ut där nu. Ja, handla lite också förstås.
Känner mig duktig (läs snål) som denna vecka endast använt mig av det vi har hemma för att laga mat. Jag har en förmåga att handla en massa mat trots att vi har en del hemma redan. Nu ska jag försöka tömma det mesta i frysen, fast det är lite svårt att göra något på ärtor, majs och vitlöksbröd så när de grejerna är kvar så får jag lov att handla på riktigt igen. Nu handlar jag mest mjölk och potatis.
Jag har fått för mig att jag ska snickra ett fågelbord på staketspillet. Ska bli ett nöje att blogga mer om det sen.

Inga kommentarer: