måndag, december 11, 2006

Monday.

Har varit och veckohandlat igen. Det fungerar mycket bra. Jag har inte mer i kylen/frysen än det vi ska äta kommande vecka. Idag kom jag på mig själv att tänka att kycklingfileérna var slut hemma, men så kom jag på att det står inget om kycklingfilé på veckomatsedeln. Jag vet inte varför jag tycker att det funkar så bra men det gör jag i alla fall. När jag ändå var där passade jag på att köpa en tanttidning a la Hemmets veckotidning. Många julrecept skulle den visst innehålla. Kollade lite snabbt och visst, lite intressanta grejer hittade jag som vi eventuellt prövar. Apelsingriljerad julskinka kan det vara något måhända??
Idag har vi läst juridik på SJ AB (läs det baklänges en gång). Lite tråkigt men vi måste veta lite om våra/resenärernas rättigheter/skyldigheter. Det blir nog en vecka med rätt så långa dagar. Vi har schema 9-17 men blivit bortskämda med att få gå åtminstone en timme tidigare varje dag. Så även idag. Mycket pluggande blir det denna vecka, förra veckan var det mycket praktiska saker + grupparbeten som jag tycker är roligt.
På lördag går en utav mina vänninor och gifter sig, jag är bra sugen på att åka dit och kasta lite riskorn på henne och hennes make. Det är borgeligt så därför är jag inte inbjuden.
Nu går jag och äter upp min lussebulle som jag köpt på Toppen. Har ju inte hunnit med att baka i år. Knasigt!

Inga kommentarer: