måndag, april 30, 2007

Nu igen SJ!!!!?

De bara klantar sig och klantar sig. Jag skulle varit hemma för längesadan men sitter alltså fortfarande i Stockholm. Fick på tåget upp igår reda på att min ordinarie tur är indragen och att jag ska ta ett senare tåg hem idag. På tåget!! Är ni dumma i.....Ingen jacka och inga privata kläder. Tack och lov hade vi inte planerat in något vi skulle hitta på. Min man och vår son ska gå och kolla på eld själva ikväll. Saknar dem. Jag hade tänkt laga något gott och bara mysa ikväll.
Istället har jag gått på stan i uniform. Eller jag hittade ett par byxor i väskan så dem slapp jag ha. Men annars är det snyggt med blå kavaj och Eccoskor när man är ledig. Hittade i alla fall en Hemtex affär som hade rea, bara idag. 50% på allt. Fyndade lite fina somriga lakan. Får väl nöja mig med det. Ska se om det inte går att få ut övertid mellan den tiden jag kommer hem och den tiden jag skulle varit hemma på.
Fick ett papper om att på mitt tåg ska IDOL turnen vara med på idag. De kommer att filma. Spännande för den som har vagnen (de sitter nog i förstaklass). Vagnen kallas vagn nummer ett för. I den serverar man förstaklass gästerna.
Nu ska jag kolla vem som vill följa med mig idag.

Inga kommentarer: