fredag, april 24, 2009

Äntligen Fredag!

Jag kände mig lite sådär lagom kaxig när jag satt i bilen på väg till bokskogen innan idag. Jag hade bjudit in mig på joggingrunda med min bror och syster. Tänkte att så mycket som jag är ute och går om dagarna så kommer jag lätt att hänga med. Ja, brorsan fick vända direkt när vi kom fram för hans vovve var alldeles för kass i sitt ben. Gissa om vovve såg ledsen ut när de vände och gick ifrån oss...hjärtskärande..Men syrran, jag och våra dogs vi fortsatte. Men fasiken vad snabbt jag dog. Det kändes skitbra i början men allt det kuperade tog livet av mig. Jag är ju van vid att gå på plan mark. Vilket jag nu förstår är en enorm skillnad. Men jag får stå ut med det för jag tänker fan inte sätta mig i bilen varje gång jag skall ut och motionspromenara. Fast jag skall definitivt byta ut lite av de vanliga mot lite strandpromenader nu när det är vackert om kvällarna. Då kan jag tänka mig att köra en bit. Det är ju inte så långt till näset härifrån..
Melle har varit hos doktorn idag. Inget allvarligt konstaterades det. Ont i hals och ena örat men vi fick ingen antibiotika. Hoppas att det går över av sig själv. Vi har haft en mycket lugn dag här hemma. Jag har fått sola en liten stund medan Ludde sov middag. I går sådde jag förresten skitmycket grejer i landet. Det tog sin tid för jag var noggrann med allt. Nu skall det bli riktigt spännande och se när allt kommer upp..Nu blir det myspys med mannen i soffan.

Inga kommentarer: