fredag, januari 22, 2010

Jobb, jobb jobb!

Har precis pratat med Petra en stund, det gör vi nästan varje dag. Hon har hjälpt mig otroligt mycket med barnen den senaste tiden och det är mer på gång. Hon säger att är hon bara ledig så gör hon det mer än gärna och nu har jag då äntligen tagit henne på orden. Jag sitter och dricker en kopp te och tar en macka. Har tränat. Själv. Ja, inte ensam, vi var väl en 20 stycken men jag menar min draghäst var inte med idag. Och jag gick ändå! Stolt jag är. Jag tänkte att om jag inte gör det idag så blir det bara en gång denna vecka och så kan vi ju inte ha det. Nästa vecka är jag ledig mer och då blir det nog inte så svårt att planera in träningen. Oj nu hittade datorn ett virus men han lovar att ta hand om det..
Jag önskar att våren ville komma någon gång men jag förstår att det blir svårt i och med att det bara är januari än. Jag känner mig hängig, gnällig, ful och elak och jag kan tänka mig att kylan och avsaknaden av knoppar och fågelkvitter spelar en stor roll. Jag blir lätt ovän med mina nära och jag vet ju hur god och glad man blir i hjärtat om man bara finge se lite sol någon gång! Det måste vara riktigt svårt att vara knäpp och dum mot någon under våren....
Mina barn och jag hade en ledig härlig dag igår. Vi busade lite under förmiddagen sen stekte jag pannkisar åt dem. Efter de var slukade skickade jag Ludde i säng och Melvin passade på att spela lite Playstation....(mer virus nu!!!)själv hängde jag tvätt men sedan tog jag igen mig en stund på soffan. När jag väckt Ludde satte jag på varsin snowracer och vi gick till Torsgården och åkte i en och en hav timme! Skitkul hade vi. Tim hittade en kompis. En amstaffvalp som han lekte järnet med. Till middag gjorde jag en gryta som Lynn lärt mig och den blev jättegod och köttet var supermört. mums!

Inga kommentarer: