söndag, augusti 14, 2011

Idala Gård 110813

'


Bruden Anna hade så himla fin klänning med lite fina stenar i midjan.
Brudgummen Daniel, (Jörgens chef & vän) var känslosam kvällen igenom och det tyckte jag var supergulligt!
Så småningom fick vi komma in i festsalen där det var fint dukat.


Vi bjöds på två förrätter; 1) Melongaspaccio med tigerräkor på spett
Vin; Toscana-Tenuta Valdipiatta (Montepulciano)
2)Proseccorisotto med citrussallad
Vin; Toscana-Panizzi (San Gimignano)


Huvudrätten här kom jag lite försent till efter att ha varit och pudrat näsan så den glömde jag fotografera utan jag satte den helt enkelt bara glupskt i mig!
1)Kalvytterfilé med färskpotatis slungad i olja & en kronärtskocksragu. Serveras med en balsamicosky.
Vin; Toscana: Villa S. Anna (Abbadia di Montepulciano)
Desserten toppade allt!! Jesus vilken grej!
2) Citussorbet med skogsbär.
Vin; Piazza, Moscato d´Asti



Bröllopstårtan till sist.
Ärligt talat vet jag inte vad det var riktigt men bestod av chokladmousse i mitten med ett gömt hallon, runt detta var det vit chokladmousse. Här fick jag också mitt efterlängtade kaffe!

Så nu vet ni vad ni ska bjuda er käresta på till fredagssupé för allt detta var utsökt!

Inga kommentarer: