måndag, september 12, 2011

tre helger utan jobb nu!

Helt plötsligt fick jag ännu en frihelg! På vägen ner från göteborg i fredags pratade jag med mina kolleger över en kopp kaffe om hur vår kommande helg såg ut. Jag ojade mig lite och sa att jag hade en dryg jobbehelg framför mig. En sån där som man slutar tidigt på bortaplan, de gillar jag inte alls eftersom jag vill ha den tiden hemma hos pojkarna. Då föreslog en utav dem att jag skulle ringa Karin, vår personalplanerare, och fråga om det fanns någon som saknade jobb i helgen, hon menade att vi just nu har så många timanställda som är sugna på pengar. Något tveksam ringde jag Karin och som jag misstänkt trodde hon nog att helgen var färdigplanerad, men hon lovade att höra av sig när hon tittat över det. Medan jag väntade hann jag med en underbar strandpromenad i Kämpinge med Tim. Det var så härligt så i stället för att hålla pulsen uppe så satte jag mig helt sonika på en bänk och bara var. Tim lekte själv i vattnet och hade det hur härligt som helst! Efter det kände jag att det var dags att hämta barnen och just som jag gjort det ringde Karin och meddelade att det var klart. Va! Det hade jag inte alls väntat mig, men jag blev jätteglad!
Vi har faktiskt bara softat i helgen och inte alls gjort något speciellt. Jag och pojkarna började med att åka till Vellingeblomman och kolla in deras Halloween. Läskigt, tyckte de. Vi var på miomöbler och köpte en hylla, sen provkörde vi en bil som vi inte ville ha. Vi missade Melvins simskola och lagade supergod mat och dessterter både lördag och söndag och i går avslutade vi med lite Dexteravsnitt! En helt perfekt helg med andra ord! I dag har jag fridag och är hemma med Ludde, Melvin har vi skickat på utflykt till Skanör. Med pannkakor och allt annat man bör ha på sin utflykt.

Inga kommentarer: