måndag, februari 06, 2012

Betalar för gammal ost...

Den här helgen råkade bli en icke Lchf helg. Jag vet inte riktigt hur det blev så men det började nog med fredagens försening: min man köpte pizza till sig & ungarna och när jag kom hem fanns det alltså ingen mat, jag tog mig en hederlig macka med leverpastej, Gud var gott det var!! På lördagen åt jag frukost, återigen macka!? Betalade med ett besök på gymmet. På kvällen blev det lite chips och en och en annan godisbit, usch vad jag skäms när jag staplar upp det så här. Gårdagen blev inte bättre men men efter regn kommer solsken och idag har jag återigen gymmat en timme men jag la även till en halvtimmes löpning på bandet, det gav 5 km! Hoppas på att kunna göra något liknande i morgon sen har jag nog betalat klart för min syndhelg..
Har just talat med Anticimex angående insekterna vi ideligen hittar på Melvins rum. De jäklarna bits och sen kliar det fruktansvärt; alla utom Ludde har råkat ut för dem. Nu bor båda barnen på vårt rum på nätterna, Melvin för att han skall slippa dem och Ludde för att han blev lite rädd för en han hittade där uppe i går.. Vi har stort sovrum så det funkar bara bra. Frågan är om vi inte ska ta och fixa i Luddes rum nu när han ändå inte bor där..?

Inga kommentarer: