söndag, mars 11, 2012

Beatiful söndag!

Åh, jag är så glad och Lycklig! I stället för att stiga upp tre och trettio i natt har jag fått ledigt! Jag trodde icke detta skulle ske. Jag fick reda på det ganska sent på fredagseftermiddagen när jag var på väg upp till Stockholm. Jag blev glad och lättad redan då men nu känns det helt fantastiskt. Jag har verkligen också utnyttjat min söndag väldigt väl; Klev upp tidigt med barnen och lagade gott kaffe. Sprang en femma med Tim, årets första utomhus med hund. Duschade och fixade kidsen. Syrran kom och hämtade dem för en träff med sina vänninor och deras barn, många stycken hade de blivit! Min man som just lagt ett golv i källaren ville följa med mig på mina ärenden så vi åkte iväg till Mio som inte hade vår sittbänk till hallen hemma…Jag blev sur och vi tänkte att någon annan kanske hade något liknande men icke. Inte Jysk, Ikea, Rusta eller Ilva. Den kommer i alla fall om fyra veckor. Vi hann även in på Mobilia en sväng, mest för att lämna in en trasig kavaj på Brothers men jag fick även sett mig omkring lite. Men inte shoppat. Det är något fel på mig, även när jag tycker mig behöva lite nya toppar eller annat så handlar jag nästan aldrig något. Jag tycker aldrig att jag hittar något jag vill ha.  Jag kan lätt vara ute och titta och känna i flertalet timmar och komma hem utan en grej till mig själv…
Ha! Någon kackade på fönstert! Min man har varit hos Melvins kompis Hampus och hämtat han gamla sängram. En racerbil! Ludde kommer bli så lycklig! Nu blev jag sugen på att renovera och fixa i hans rum. Han har ju även kvar alla babysaker så lite upprensning där inne hade varit på sin plats….Nu ska jag lägga Melvin och börja blåsa upp lite ballonger…..

Inga kommentarer: