tisdag, mars 13, 2012

Hipp Hipp Hurra!

Så var det då äntligen storebrors efterlängtade födelsedag! I går alltså. Jag hade fått ledigt och vi kunde alla börja dagen med sång och paketöppning. Ja, alla utom lillebror som tagit sovmorgon. Men Melvin var vaken och så fort jag hörde hans röst stapplade jag ut i köket och sjöng upp lite grand. Sen gick vi och hämtade alla paket och sjöng för vår sjuåring. Han fick finfina grejer och blev helnöjd. Det var ändå inte förrän idag jag fick höra att han verkligen gillat sina nya fin rullor väldigt mycket. Ja han är ju väluppfostrad och snäll så redan när han öppnade tackade han och sa att allt var fint. Men idag torrkörde han lit med rullorna här inne och han sa att han längtade efter att få komma ut och testa dem. Så det kändes som ännu ett bra val. Ska bara uppdatera hans skydd lite. Det är gammalt och smått det han haft innan.
Efter morgonfirandet körde jag iväg barnen till dagis och skola och vidare till friskis. När jag kom hem lyssnade jag på ljudbok samtidigt som jag bakade, strök och dukade tjusigt. Tim fick sig en liten runda innan jag hämtade hem barnen igen. Jag började förbereda maten och salladen, sen kom Jörgen hem och hjälpte till med det allra sista innan våra gäster ringde på dörren. Vi hann till och med att rengöra några fönster innan de dök upp. Jag körde diskmedel och varmvatten på en trasa, drog över fem fönster på en gång och Jörgen kom efter med trädgårdsslangen och sköljde av skit och diskmedel. Därefter kom jag med fönsterputstrasa i microfiber  som var blöt och urvriden. Torka, vrida, torka vrida, klart. Och såååå rent. Jag är nöjd i alla fall. Jag hatar att putsa fönster på traditionsenligt sätt så detta kommer funka för mig i fortsättningen också. På insidan gäller samma trasa, avsköljd i vatten och ordentligt urvriden…
Sen kom Mimmi, Magnus, Morris och deras små kusiner Todd & Li. Det är Mimmis syrras kidz, vi träffar dem då och då så de var inga problem att de var med. Deras mamma Tina kom förresten också. Hon skulle hämta sina barn men blev naturligtvis inbjuden att stanna. Så det blev mat och tårta för hennes del också!
Vi hade jättetrevligt och åt god mat och god tårta från Björns. Jag med! Jag älskar ju prinsesstårta. Fast jag bara åt så lagom av allt så blev jag så där sjukt julaftonsmätt…Men jag äter ju inte så himla mycket nuförtiden så magsäcken är inte lika stor som vanligt. Jag har tagit det lugnt på matfronten sen jag fastade. Det blir fortfarade en hel del Naturdieter men på kvällen middag med familjen. Det känns bra och jag är inte hungrig på dagtid, så jag fortsätter ett tag till. Min syster kom med sina hundar och lille Fabian till Melvins förtjusning. Fabian som är barn till en bekant till syrran. Jag tror vi gick och lade oss kvart över nio i går. Ca en timme efter gästerna gått hem…I dag tänkte jag hålla mig till efter Despe men det blir nog svårt.
Idag har jag dragit fram min symaskin och fixat lite smågrejer som legat på hög. Det var roligt, önskar att jag var lite mer kunnig inom detta ämne…
Sen tog jag en runda med hunden, jag trodde vi skulle springa men det blåste så himla mycket så jag orkade inte hela vägen idag men det får vara godkänt ändå….
Jag hämtade barnen vid tre och körde till Drop innen här i Vellinge men det var nog sista gången. Vi satt i säkert en timme innan det blev vår tur, det var inte roligt alls …..Men barnen blev tjusiga i håret.
Nu har jag just klickat hem ett par nya RayBan P och ska bara lägga mig med en filt i soffan och vänta på att fruarna ska börja. Jörgen är iväg och hjälper ett par vänner att sätta upp ett par skjutdörrsgarderober…så det är väldigt tyst här hemma….

Inga kommentarer: