fredag, mars 30, 2012

Vilken underbar fridag jag och barnen hade i tisdags. Vi började med att åka ut och handla nya gympaskor och en fin Nikeluvis till Melvin. Det blev en jacka från Intersport till Ludde men han ville inte han när vi väl kom hem, då ville han ha en som vi såg på Kappahl som inte fanns i hans storlek. Den har jag ordnat nu. Sen åkte vi hem och Melvin fick testa sina nya rullor för första gången. Ludde cyklade på sin tvåhjuling med stödhjul. Äntligen! Han har inte velat släppa trehjulingen av någon anledning....Det var underbart väder och när Melvins fötter började krampa lite åkte vi hem och fikade i trädgården. Vi var ute i flera timmar, barnen studsade i sin studsmatta som Jörgen satte upp i helgen efter vinterförvaringen och jag rensade lite i rabatterna och drack latte! Det var värme i solstrålarna och jag satte mig i solen och försökte få lite färg i ansiktet. Kanske kanske blev jag av med värsta glåmiga vintermasken..
På onsdagen blev det gymmet igen: 1 timme gym och 30 min löpband. Jag måste korta ner det, känner mig sressad när jag lägger så mycket tid där inne.
Senare åkte jag upp till Stockholm och lade mig. Jag trodde jag skulle få sovmorgon men eftersom de håller på att renovera vårt skithotell så vaknade jag vid sju. Låg och slöade till åtta sedan gick jag ner till frukosten vid halv nio. Där nere satt flera trevliga kolleger och vi knökade ihop oss hur många som helst vid ett litet bord. Vi satt och skojade och skrattade i över en timme. Vi hade Skittrevligt rent ut sagt. Mina kolleger är det definitivt inget fel på. Senare blev det en lite runda på stan. Köpte jackan till Ludde och en liten klänning från Indiska till mig själv....Efter promisen unnade jag mig en slö timme i sängen innan jag började jobba mig hemåt skåne. Vi blev trettiofem sena....Nu måste ungarna bli klara till dagis/ skola, jag ska till doktorn

Inga kommentarer: