måndag, april 02, 2012

Min onda lem.

Jag var iväg och fick en spruta i benet i fredags. Mot ådernät. Eller bristningar kanske andra säger. Det gick bra då, jag bara lite besviken på att man skulle vila i tre dagar. Vila är inte bra för mig. Då tappar jag inspirationen. Vilket jag redan gjort. Det märliga är att jag fått ont i benet. Inte med en gång utan det har kommit smygande under helgen. Jag är inte helt säker på att det är sprutan för jag har ont på flera sätt. Ilande känsla från höften och nedåt. Värk i hela benet, riktig värk. Ont i knät, jag har ont i båda förresten. Sist men inte minst, ont i tån så jag inte kan gå normalt. Allt i samma ben. En amputation kanske skulle vara på sin plats?
Pojkarna har hängt hos Gittan i helgen så jag och Jörgen passade på att gå ut och äta. Det blev Casa Mia där vi hade ett gammalt presentkort. Inget höjdarställe precis. Vi fortsatte till Café Pronto och drack varsin kaffe och delade en cheesecake. Underbart! Trötta som vi alltid är valde vi sedan att åka hem med en liten godispåse och sätta på Jägarna 2. Jag såg hela, min trötta gosiga man såg halva......
Vi tog sovmorgon till sju, sen kunde jag inte sova längre. Jörgen gick och handlade bullar med Timpa och vi avnjöt en helt lugn och sansad frukost.
Senare på söndagen hämtade jag kidsen, de hade haft mysigt med sin Gitta och de hade också firat Melvin med presenter, sång och kladdkaka med ljus i! Hemma med ungarn avslutade vi söndagen genom att sitta och titta på Tintin filmen och käka lite chips..myshelg med andra ord. Nu ska jag titta på halvåtta hos mig, sen ska jag försöka sova för jag ska upp tidigt tidigt för att åka hem till Skåne..!

Inga kommentarer: