lördag, april 21, 2012

Familjen Simpson cyklade förbi….

I dag slutade jag hyfsat tidigt. Jag hade en ganska jobbig tur bakom mig och kände för att umgås mycket med min familj. För att den planen skulle bli verklighet behövde jag ta på mig baddräkt. Det är ju Vanningen på lördagar. Jag tror aldrig Ludde har sett mig i baddräkt. Jag har inte följt med på hur länge som helst men idag behövde jag det kände jag. Ludde trodde inte att jag skulle med. Inte förrän jag visade honom min färdigpackade badväska. Vi hade jätteroligt och Ludde visade mig allt han lärt sig. Snurrbomben och gud vet vad. Han är inte rädd för vatten i alla fall. Melvin passade på att utöka sin simmärkessamling med en Guldfisk. Medan Melle gick på simskola passade jag på att träningssimma. 30 minuter blev det. Det kändes bra som fasiken. Det är flera år sedan jag simmade regelbundet men i dag kände jag att det var skönt och att jag eventuellt skulle vilja börja med det igen. Vi får se. Det skall finnas tid också. När vi kom hem lagade jag och Jörgen en jättegod Fläskfilé Stroganoff och drack varsitt glas vin. När maten var uppäten säger Jörgen plötsligt ; Vad fan har han på huvudet samtidigt som han tittar ut genom fönstret. Det var inte en han, det var en mamma. Det är ju Marge säger jag på sekunden, mest på skoj för att jag ser något Blått och Högt.  Ja, det är det ju säger Jörgen samtidigt som vi ser Homer, Bart och den där lilla bebisen med stjärnhår bakom. Fy fan vad vi skrattade!! De var jättefina och var tydligen på väg till våra grannar på nå´t event..Hoppas de fick kul, vi fick i alla fall.
Jag ska upp 5 i morgon bitti så jag tror snart att jag skall göra mig i ordning inför natten….



Inga kommentarer: