fredag, juni 15, 2012

Jobbdag nr 1

Ångest över att behöva jobba i dag. Just nu är jag hemma med barnen och kör några maskiner tvätt. Jag inser att jag måste ta mig ut och försöka dammsuga poolen inför dagens bad. Vädret denna morgon är än så länge underbart. Jag ska försöka blanda nytta med nöje innan jag måste ge mig av. Skulle behöva dra lite i rabatterna men det kan man väl göra i bikini!? Vika tvätt kan säkert Jörgen göra i helgen om vädret blir sämre. Hade behövt handla men det känns mer som om man ska ta hand om de varma soliga dagar som vi tilldelas. Och ungarna ska få mat hos snälla Petra som ska ta hand om dem den stund som varken jag eller Jörgen finns här i dag. Det känns lite typiskt att när man kommer hem efter en lång ledighet så blir man straffad på jobb; Börjar idag 15.30 och slutar i morgon 21.00. Fast jag inser ju att någonstans måste man betala, semestern har jag dealat till mig och jag har därför kvar alla mina semesterdagar…..Nä, poolen måste rengöras…...

Inga kommentarer: